2performant

miercuri, 25 martie 2015

Ceafa de porc marinata la cuptor cu garnitura de cartofi

 20150319_17345220150319_101733
 
Ingrediente:
4 felii sănătoase de ceafă de porc
4-5 linguri ulei de măsline 
sare de mare şi piper proaspăt râșnit 
boia de ardei dulce 
cimbru și rozmarin uscat de mine
busuioc verde
4 căţei de usturoi
o lingură de pastă de roşii sau bulion
Opțional puteți adăuga o linguriță pastă de ardei iute sau dulce
Garnitura:
2-3 cartofi mari
condimente pentru cartofi prajiti
ulei
sare  Pregătiți o marinată din :
2 linguri de ulei de măsline, pasta de roşii sau bulionul, usturoiul tocat, sare, piper, boia, cimbru, rozmarin și busuioc. Toate aceste ingrediente se pun într-un bol şi se amestecă bine, până obțineți o pastă omogenă. Luați această pastă şi faceţi în aşa fel încât feliile de carne să fie bine unse pe ambele părţi . Lăsaţi puţin carnea să stea în această marinată, timp în care încălziţi cuptorul la 240 grade.
Pregătiți apoi tava. Turnaţi puţin ulei de măsline pe fundul tăvii, aşezaţi feliile de carne şi deasupra turnaţi o ceşcuţă mică de apă.
Acoperiţi tava cu folie de Al. şi introduceţi la cuptor. Verificaţi din când în când să vedeţi cum stă treaba. Eu am întors feliile de carne în sosul format în tavă de vreo 3 ori.
După vreo 45 de minute am observat că este aproape gata. Atunci am descoperit tava şi am mai lăsat carnea să se rumenească încă vreo 10 minute .Foarte important : Nu spălați tava pana nu ați înmuiat în sosul rămas un colț de pâine proaspătă. Face toți banii !!!
Eu de data asta nu am avut folie de aluminiu si nu am pus deloc apa in tava si am pus 3 lingurite de bulion de rosii si 2-4 linguri de bulion de ardei,dar a iesit foarte buna.
Pregatiti garnitura astfel:
Curatati cartofii,ii spalati si ii taiati cuburi potrivite,ii puneti intr-o tava cu putin ulei apoi puneti condimentele peste ei si masati bine cu mana sa fie peste toti cartofii.Puneti 2 cesti de apa si bagati la cuptor la foc potrivit pana se rumenesc bine.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu